torsdag 16. april 2009

FacebookFever

Det slår meg hvor mye facebook er blitt en del av vår hverdag. Jeg sitter og ser på NewsFeeden på min egen profil. Nå vet jeg hvem som skal på russekro eller hvem som skal sitte hjemme og øve til prøve. Det er jo ganske gøy å se hva dine venner skal gjøre eller ikkje gjøre. Men noen ganger føler jeg at det tar litt av.


Facebook er en fantastisk måte å holde kontakt med venner på, og ha noe å gjøre på i kjedelige norsktimer. (Ikke at jeg oppfordrer til noe slikt) Men når mennesker legger ut bilder fra jentevorshe, masse bilder av deg og veninnene i bare undertøyet, med en øl i handa. Er dette noe de virkelig ønsker at tanten din som akuratt har fått seg facebook profil. Eller noen for den saks skyld. Jeg kan ikke tenke meg noen som ser tilbake på den tiden med deiligst.no og snadder.com som noe bra. Er det virkelig dette noe vi ønsker å stå for? Ønsker vi at våre barn skal se disse bildene om 10 år.


En bør kanskje tenke seg litt om før man legger ut de aller værste bildene. Jeg vet i jallefall at jeg er vanvittig glad for at snadder.com er lagt ned. (Selv om jeg aldri har lagt ut så gale bilder)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar